Stress & burn-out begeleiding

Je wilt leren omgaan met jouw hoogsensitiviteit & herstellen van stress, overspannenheid & burn-out. En groeien van stress naar veerkracht. Op de HSP therapie website lees je meer over hoe dit voor jou werkt. Adriana Visser, Senior therapeut & 20 jaar expert hoogsensitiviteit
Naar de HSP therapie website

Het gaat niet vanzelf over
Als de situatie bij het oude blijft, gaan de klachten niet vanzelf over, maar worden ze eerder erger. Des te belangrijker is het de overbelasting tijdig te onderkennen en aan te pakken. Rust, steun en begrip van anderen zijn van groot belang.

Terug in balans met jouw persoonlijk herstelplan

Ik ga je helpen om veerkrachtig met stress om te gaan.Na inventarisatie van symptomen en oorzaken van de stress gaan we aan de slag met jouw herstel.

De volgende zaken kunnen hierbij aan bod komen;

  • het vaststellen van de factoren die stress oproepen en deze proberen te beinvloeden
  • het voeren van gesprekken
  • het werken aan een positief zelfbeeld
  • nee leren zeggen, rust inplannen
  • werken aan je ademhaling en houding,
  • ontspanningsoefeningen
  • mindfulness,
  • meditatie en visualisatie, enzovoorts.
  • Hetgeen aan bod komt verschilt natuurlijk per persoon en situatie.
    Jouw herstelplan is volledig op maat.

En als je al burn-out bent
Verder heb ik ook veel ervaring met het begeleiden van mensen op weg naar hun herstel, uit dat diepe dal. Dus ook in deze fase kan ik zeker iets voor je betekenen.
Iemand met burn-out zal moeten werken aan verandering van de situatie en van de gewoontes die hebben bijgedragen aan de burn-out.
Dit vraagt tijd, inspanning en oefening.
We gaan hiermee samen aan de slag!

    • We zetten in overleg werkvormen in die echt bij jou passen
    • Ontspanningstherapie; ontspanningstechnieken leren inzetten
    • Ademtherapie; ademhaling als middel tot ontspanning en energie
    • Mindfulness; aandacht en acceptatie voor jezelf
    • Stresscounselling; inzicht in niet helpende patronen en het
      aanleren van nieuwe helpende patronen
    • Zelfcompassie; vriendelijker voor jezelf zijn
    • Meditatie; met de aandacht naar binnen gaan
    • Visualisatie; het inzetten van de kracht van verbeelding
    • Hypnotherapie; loslaten en diepe ontspanning via het
      onderbewustzijn

    Therapie

    Veel zorgverzekeraars vergoeden deels de kosten vanuit de aanvullende verzekering vanwege mijn aansluiting bij CAT en RBCZ, in het kader van psychosociale therapie. Ik kan niet van iedere polis op de hoogte zijn, dus vraag dit na bij jouw verzekering.

     

    Coaching

    Voor coaching kun je op de website blijven & rond kijken.

    Therapie of coaching?

    Kom je er zelf niet uit wat het beste voor jou is?

    Neem dan contact met me op, dan kijken we in de introductiesessie of therapie dan al coaching het beste voor jou is. 

    Tijdens de Introductiesessie wordt duidelijk welke invloed jouw hoogsensitiviteit op jou heeft en hoe jij een duurzame doorbraak kunt bereiken. Je krijgt jouw persoonlijke aandachtspunten helder. Jouw investering is 99 euro.